Barnas klær og garderobe

Klær

•      Barna må ha tøfler el. innesko samt et komplett klesskift liggende i barnehagen. Klesskiftet skal ligge i ekstrakurven og passe til årstiden.
  •      Regntøy og støvler må alltid være på plass.
  •      Skittene gummibukser tas med hjem til vask.
  •      Alt tøy og skotøy må merkes med navn.
  •      Husk å bytt ut klær som er blitt for små med jevne mellomrom
  •      ”Glemmekurv” bør sjekkes ofte, da vi stadig finner mye fint tøy som vi ikke vet hvem eier. Klær som vi ikke finner noen eier på, blir sendt til fattighuset/fretex to ganger i året.

Barnas garderobe

•      Foreldrene og barna har ansvar for å holde orden, og plassen skal være ryddet når man forlater barnehagen for dagen.
  •      Tøfler el. innesko må settes opp i inneskohyllen etter endt barnehagedag.
  •      Hver fredag skal plassene tømmes, også brevhyllen, slik at det kan gjøres rent. Klærne kan evt. legges i pose og henges på knaggen eller legges opp i kurven.
  •      Yttersko tas av i yttergang. Dette gjelder både foreldre og barn.